Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Wednesday, October 12, 2011

I Couldn't Agree More With You


Assalamualaikum...Alhamdulillah.Hari tanggal 12 Oktober 2011 saya dah selesai amik Ujian Speaking MUET di SMK Ismail Petra.Kepada sesiapa yg tak tahu MUET tu hape,mah sini saya bagitau.MUET tu stands for Malaysian University English Test.Saya ni sebagai pelajar Asasi kene amik and lepas Band 4 MUET untuk masuk Degree Law.So,harap-harap lepas la saya Band 4 tu.Insya-Allah.

So,tadi saya amik Ujian Speaking tu start kul 8.30 pagi.MUET ade 4 test,speaking,listening,reading dan writing.Hari ni hanya speaking aje.Yang baki lagi 3 tu nnt 19 November plak.Untuk speaking ni,satu group ade 4 orang.Group saya 2 orang cewek dan 2 orang cowok.Tajuk yang diberi adalah how to help sick children in hospital.Jadi kami pun speaking la sebab name pun ujian speaking kan?Ans,lebih kurang kul 9.30 tamat la ujian tu.Saya terus je start motor balik rumah sebab nk kejar mase nk tgk Venezuela vs Argentina ni dengan keputusan Argentina kalah 0-1.

So,ape kaitan tajuk dengan MUET ni?Hahaha...Sebenarnya camni,saya mase tgh ujian speaking tu tiba-tiba teringat la plak lawak yang kawan saya buat pasal ayat kat atas tu."I couldn't agree more with you' bunyinya.Lecturer saya,Mdm Shirin cakap kalo nak setuju dengan pandangan or opinion orang laen mase dalam test tu nnt,guna la I agree with you ke,I couldn't agree more with you ke.Kitorng pun take note la kan.Then,lepas tu die bagi cadangan untuk buat kelas ganti,so die tanya la pendapat kitorang. Sahabat baik saya ni,Fadzli name die,jawab dengan penuh berwibawa 'I couldn't agree more with you madam'.Ape lagi,satu kelas gelak la.Saya ketawa sampai nk pecah perut.Hahaha.Sengal betul budak ni.Sejak tu,kat dalam facebook,kalo ade orang komen ape-ape je,kitorang akan komen balik gune ayat skema MUET,I couldn't agree more with you la,I don't see eye to eye with you la,That's very good idea la,macam-macam.Saya dengan die ni mmg satu kepala sebenarnya.

Tu la kisah di sebalik I couldn't agree more with you ni.Memang saya mase tgh ujian tu,rase macam nk tergelak pun ade bile ingat balik citer tu.Akhirnya,saya berjaya mengaplikasikan ayat tu mase speaking test tadi.Hahaha.

Moga-moga ujian speaking tadi tu berjaya la,saya harap Insya-Allah.Kita manusia ni hanya boleh berusaha ,yang selebihnya Allah SWT yang tentukan.Jadi,kita tak boleh hanya berusaha je tapi mesti disertakan dengan doa dan tawakal kepada Allah SWT.Mudah-mudahan berjaya la hendaknya.Amin

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...