Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Saturday, October 15, 2011

Allahuakbar!Masha Allah!Alhamdulillah....fuhh

Assalamualaikum..Fuhh,hari ni mmg saya betul-betul terkejut.Bukan sebab ape,tapi sebab silap saya sendiri.Alhamdulillah tak jadi ape-ape.

Camni citer die,hari ni saya pegi KB Mall nak selesaikan urusan yang belum selesai.Saya ni pegi tak ler bawak henset so taktau pukul berape.Tapi,rase-rasenya dekat kul 12.30 pm tu saya pun nak balik la sebab tengok staff KB Mall ade yang dah pegi rehat.So,saya pun memecut la balik dengan motor Wave 100 saya tu.

Sebab dah nk dekat Zuhur,saya pun berenti la kat masjid Wakaf Bharu ni.Saya pun turun la dari motor,amik barang-barang bawak masuk dalam takut nnt hilang pulak kan.Topi keledar saya tinggal kat motor.Masuk masjid tu,saya tgk baru kul 12.47 pm so saya duduk-duduk la dulu.Pastu,Alhamdulillah dah lepas solat sume,saya pun nk keluar la masjid lebih kurang kul 1.30.Sampai kat motor saya tu,ade sorang pakcik sebelah motor saya tgh nk kuarkan motor die.Pakcik tu cakap,

"Demo tingga kuci muto demo kat muto.Bahayo tu,loni tokleh lepo go sekaro.Kak masjid ko mano ko tokleh lepo belako loni."

Saya betul-betul terkejut bile tgk kunci motor tu ade terlekat kat motor tu.Ya Allah,tak ingat rupanya saya nk kuarkan kunci tadi.Barang-barang bawak masuk dalam,kunci motor tinggal kat motor,memang kelas A ar.Tapi,saya betul-betul bersyukur kepada Allah SWT sebab motor tu tak hilang dibawak lari orang.lame jugak saya tinggal motor tu.Nak dekat sejam jugak la.Dah la saya parking kat depan pagar je.Alhamdulillah.Kalo tak,ape la nak jawab dengan umi dengan abah saya nnt.Memang redha la jawabnye.Alhamdulillah..fuhh

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...