Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Wednesday, October 19, 2011

Hujan Oh Hujan


Hujan yang turun bagaikan mutiara
berkilau bersinar berkerdipan
subur menghijau dan bumi terbentang
dan bayu berpuput lembut


Assalamualaikum...Itulah sebahagian lirik lagu Hujan yang telah dipopularkan oleh Allahyarham Sudirman.takleh kasi lebih-lebih,nanti jadi blog lirik plak Las Noches ni.haha.

Eh,eh,saya bukannye nak bercakap pasal band Hujan tu ye.Nak menyanyi jauh la sekali sebab suara tak berapa nak sedap.Kawan-kawan saya yang cakap la.Kalo saya menyanyi je mesti diorang suh saya diam.Sebab tu saya dah jarang nak menyanyi skang.Hehe.

Skang ni kat Kelantan Darul Naim tengah musim hujan atau nak sedap sket musim tengkujuh orang cakap.Memang selalu la hujan skang.Keadaan pun lembap je.Skang,trend die hujan pagi-pagi,renyai-renyai je sampai tengah hari.

Bile sebut pasal hujan ni,kite kene ingat yang hujan tu rahmat Allah SWT.So,kalo hujan jangan kite mengeluh,takleh jemur baju la,susah nk kuar la tapi sebaliknya kite bersyukur,ucapkan Alhamdulillah.Mase hujan pun adalah merupakan salah satu waktu mustajab untuk berdoa.So,pandai-pandai la kite amik peluang ni untuk memohon keampunan kepada Allah SWT.Semoga hidup kite sentiasa beroleh rahmat dari-Nya.Aminn...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...