Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Friday, October 28, 2011

Hargai Pagi Kita...


Assalamualaikum...Hmm.Hari ni mari kite berkongsi sket cerita pasal pagi.Bukan pagi yg biase-biase tapi pagi yg istimewa buat kita semua.Tak kira la hari ape,tapi bagi kita pagi tu la yg paling best dalam seminggu.

Kalo bagi saya,mase zaman sekolah kat STAR dulu,pagi yg saya paling suke adalah pagi Sabtu.Sebab,pagi Sabtu tu cuti dan tak ade ape-ape aktiviti hari tu so saya boleh la buat program saya sendiri hari Sabtu tu.Kalo Ahad,kitorang ade 'inspection' kul 8 pagi so tak bebas sgt la.Tapi,mmg saya sangat-sangat sukakan pagi Sabtu.Pagi Sabtu la,mmg suasana mmg nyaman dan menyegarkan la kalo ikut bahasa skema.Saya suka pagi-pagi tu,lepas baca Al-Ma'thurat duk kat surau sambil tengok padang STAR yg luas dan hijau tu.Padang STAR adalah padang yg terbesar kat Perak tau.So,mmg luas ar.Syok je tengok pemandangan tu.Dulu,mase form 1,form 2 pagi Sabtu saya selalu je tido sebab mmg hari tu je peluang nak qada tido.Tapi,bila dah besar sket ni saya start untuk menghargai pagi saya.

Biasanya,mmg ramai yg tido ar.Tapi ade gak yg buat keje masing-masing.Saya ni pulak jenis yg suke main futsal,mmg lepas duk kat surau tu lebih kurang kul 8 saya turun ke court basketball gi maen futsal.Bagi saya rugi kalo saya habiskan pagi Sabtu tu dengan tido.Sebab lepas naik form 4 tu,saya tak penah tido lepas Subuh.Lagipun,sahabat-sahabat baik saya,Haikal,Muazzin n Umar jenis satu kepala dengan saya so senang ar kitorang nak maen futsal sekali.

Tapi,mase dekat-dekat nak SPM hari tu,saya kurangkan sket maen futsal.Saya lebih suke duk dalam bilik syukbah dalam surau tu,buat latihan Add Math sambil bukak zikir-zikir dalam radio.Bagi saya,tu la mase paling tenang nak buat latihan.Sebab tu,kalo kawan-kawan saya ajak maen futsal saya cakap,

"Aku nak hargai pagi aku."

Haha..Takleh blah je jawapan kan?Macam bajet je.Tapi,mmg camtu saya cakap kat diorang.Tapi,futsal saya turun jugak ar tapi lepas kul 10,biasanye kul 8 dah terpacak dah saya kat court tu.

Skang ni saya kat Kelantan,so situasi tu berubah ler sket.Kat Kelantan cuti hari Jumaat and Sabtu so officially hari Jumaat adalah hari yg paling saya suke.First,sebab hari Jumaat mmg penghulu segala hari,banyak keberkatan hari Jumaat ni.Second,pagi Jumaat kat masjid ade kuliah so terisi la pagi tu dengan benda-benda yg berfaedah.Lagi satu,saya suke bile tgk sume orang lepas habis kuliah kul 7 pagi,ade yg beli nasik,ade yg makan.Biasanya,hari Jumaat ramai yg cuti.Tak tau kenapa,tapi saya mmg sangat-sangat suke tengok keadaan tu.Semua orang rilek je.Mungkin pembaca rase nampak macam biase je,tapi bagi saya perkara tu mmg betul-betul special.Saya rase rilek je,tenang je hati ni.

Itulah sket-sket cerita camne saya cuba hargai pagi saya.Anda bagaimana pulak? ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...