Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Monday, October 24, 2011

Aku Dikecewakan Sekali Lagi...


Assalamualaikum...semalam saya mengalami sedikit kekecewaan buat kali kedua oleh benda yg same.Semalam,23 Oktober merupakan hari yg saya tunggu-tunggu.Saya ingat saya dah cukup bersedia tapi nampaknya silap jangkaan saya.

Memang dalam setiap kehidupan kita mesti akan diuji oleh Allah SWT.Kite ni boleh sabar ke tak dengan ujian tu.Adakah kita akan salahkan orang lain,kita jadi marah-marah.Tapi,saya sebenarnya kita perlu 'reflect' balik diri kita.Adakah kita ade buat silap ke,sakitkan hati orang atau kita cuba bergantung kepada selain Allah SWT?

Itulah yg saya rase bila hadapi kekecewaan tu.Memang saya tak nafikan semuanya berpunca dari saya sendiri sebenarnya.Tapi,apa-apa pun,saya kene redha je la.Nak buat camne,benda dah jadi.Menangis air mata darah pun tak guna,kan?Ala,lagi pun banyak lagi peluang ade.Insya-Allah bolehnye.yang penting,kene yakin dengan diri sendiri dan percaya bahawa Allah SWT sentiasa bersama-sama kita.

Saya ni kecewa putus cinta ke ape ni?Hmm...Sebenarnya saya ni tgh sedih sebab ni dah masuk kali kedua tapi still fail lagi test motor untuk lesen 'P'.Ya Allah,ape la sengal sgt saya ni.Memang 'down' giler ar.Balik rumah,ummi saya cakap,

"Buat malu ko oghe tino jah.."

Haha..memang redha ar.Dah la dah dua kali ni.Orang laen test sekali je terus dapat.Saya ni,dua kali pun tak dapat-dapat lagi.Adusss,segan la plak.Nak tau ape saya tak lepas?Benda same je dengan yg first time tu,jatuh titi.Hahaha...Nampaknya saya ni memang tak berbakat bawak motor secara formal la.

Tapi takpe,saya still tak putus asa agi selagi tak pegang lesen P tu.Ape nk jadi pun jadi la.Wallahualam...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...