Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Thursday, November 10, 2011

Perjuangan Yang Singkat,Pulang Dengan Hampa


Assalamualaikum semua...Sebenarnya,hari Sabtu yang lepas iaitu pada 4 Nov sehari sebelum raya haji tu,saya ade masuk tournament futsal di KB Futsal Arena.Nama tournament tu KEJOHANAN FUTSAL TERBUKA KELANTAN.

Takde niat pun nak masuk mula-mula tu sebab saya ni kat Kelantan team asyik tak cukup je.Hari tu,tiba-tiba ade kawan saya ni ajak masuk tournament ni,so saya pun ok je la sebab memang xde program ape pun.Kitorang masuk kategori bawah 20 tahun.Ye arr,kalo masuk yang terbuka memang habis arr kene lanyak.Lagipun,saya ni bukannye power pun maen,setakat boleh kene sepak bola tu jadi arr.Haha.

So,pagi Sabtu saya dgn kawan-kawan saya kumpul kul 7 pagi lagi.Saya pegi dengan kawan-kawan saya yang memang rapat dengan saya.Bile dah sume smpai,so kitorang pun gerak la ke KB Futsal Arena tu dengan perasaan yang agak cuak.Ye la,first time bro masuk tournament,mane tak cuak.Terbuka Kelantan pulak tu.Dah la kite ni memang tak power.

Sampai-sampai tu,nak kata kitorang ni memang la punye semangat,pagar tempat futsal tu pun tak bukak lagi!Haha..Memang kitorang tergelak.Sorang manusia pun tak sampai lagi.Kitorang 5 orang yang first sampai.Pastu,duk la kat situ macam sengal je tunggu orang lain sampai.

Dekat-dekat 8.30 pagi tu,dah ramai yang sampai.Penganjur buat pengumuman yang first match akan start kul 9.00 pagi.Kitorang,Coca Sona FC,ntah sape yang bagi name tu,satu kumpulan dengan Brembo FC n Kickers FC.First match kitorang lawan Brembo FC.

Mase first match tu,saya dengan sahabat baik saya,Irfan ni tak maen.Unfortunately,kitorang kalah 0-3 kepada Brembo FC.Perghh,memang takleh nak cakap ape ar.Sebab kite tak maen kan,taktau macam mane bile dalam gelanggang tu.Tapi,xpe la.Kitorang rilek dulu,bagi-bagi semangat kat teammates yang lain.Match kedua kul 1 petang tu.Memang jenuh nak menunggu.Saya pun ajak Irfan dengan Solhan pegi lepak kat Musalla.Dalam Musalla tu,saya buat ar kira-kira.Sebab ade 47 team yang masuk,group ade 16 so maknanya hanya group winner yang layak ke pusingan kalah mati.Saya dah start nak redha ar,sebab kitorang dah kalah sekali,so kene harap Brembo FC kalah ar dengan Kickers FC nnt.Kalo diorang seri or Brembo menang,maknanya kitorang bungkus awal ar.Saya ni dah struggle dah bawak baju,kain semua ingat nak solat Asar kat sini.

Kitorang target sampai separuh akhir,tapi manusia merancang Allah SWT jua yang menentukan.Brembo dengan Kickers seri 1-1,maka saya dah tahu dah kitorang memang dah kene balik awal.Last match lawan Kickers tu hanya untuk lengkapkan jadual je.Sebab last match kan,ingat nak menang ar,sekurang-kurangnya score goal ke ape ke.Tengok-tengok kalah 0-2.Dah la memang dah tahu tersingkir awal-awal,kalah pulak.Maknanya,kitorang tak score langsung dalam tournament tu,bolos 5 goal.Teruk tu.

Mungkin sebab Allah SWT nak tunjuk sebab ade dalam team kitorang ade yang tak tutup aurat mase main.Sedangkan menutup aurat tu merupakan perintah Allah SWT,kite tak ikut maka Allah SWT nak bagi peringatan kepada kita.Yang lebih sedih,saya tengok ade sorang tu pakai baju,kat belakang tu tulis "Membangun Bersama Islam".Tapi,aurat pun tutup.Keadaan tu memang telah jatuhkan maruah Islam.Sedih tengok remaja sekarang yang ambik mudah pasal menutup aurat ni.Sahabat-sahabat saya pun ramai yang tak tutup aurat lagi mase main.Bile tengok sahabat sendiri yang ingkar perintah Allah SWT,rase macam nak gugur je hati ni.Berkecamuk rasenye.

Ape pun,saya anggap kegagalan ni sebagai satu pengalaman untuk saya.Ye la,ni first time kot masuk tournament.Tapi rasenye,tak perlu nak kisah sangat pasal benda ni.Ni semua dunia semata-mata.Tak perlu nak rase kecewa.Nanti dalam kubur esok-esok kita takkan ditanya berapa gol kita score mase main futsal,tapi amalan kita.Main futsal sekadar untuk bersukan,niat kerana Allah SWT.

Lagi satu,sori sebab takde gambar tournament futsal tu.Saya dah suruh dah kawan saya Wan Irfan n Ahmad Irfan tu upload,sampai skang tak upload.last-last,search kat google je.Haha.Sebelum tu,saya nak ucapkan terima kasih kepada driver kitorang,Solhan yang sanggup bawak kitorang walaupun die tak maen,penyokong setia,Akram,sahabat-sahabat saya,Wan Irfan,Ahmad Irfan serta saya ingin mintak maaf kepada ahli kumpulan asal team Coca Sona,Pein,Piji,Epul dan Shuh sebab saya tak cukup bagus untuk maen dengan diorang.

Last-last sekali,sampai paling awal,balik pun yang paling awal.Haha.Jangan kata Asar,Zuhur pun kat rumah je.Wallahualam...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...