Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Friday, November 18, 2011

Patah Tumbuh Hilang Berganti


Assalamualaikum...Alhamdulillah.Setelah hampir dua bulan saya tidak berjam tangan,akhirnya dengan keizinan Allah SWT,dapat la saya beli jam tangan baru.

Saya ni jenis yang takleh kalo takde jam.Jadi macam tak best plak.Taktau pehal.Kena ade jugak benda kat tangan.So,sebab tu bile abah saya bagi duit terus jam tangan dulu yang saya pegi cari.Penting jam tangan ni sebenarnya...

Tapi,ade cerita pasal jam tangan saya yang lama tu.Jam tu abang saya yang bagi tahun lepas.Warna merah semua.Adoii,saya ni bukan jenis yang suke tarik perhatian.Jam merah tu konpem2 dua kilometer orang dah boleh nampak.Tapi,sebab orang yang bagi,kita amik je la.Haha.Rezeki namanya tu.Alhamdulillah.

Yang peliknya jam tu,semakin lama dia semakin cepat waktunya.Mula-mula saya dapat tu okay lagi,tepat lagi.Duduk 2,3 hari tu dia jadi lambat 10 minit.Setakat awal sepuluh minit tu sya buat endah tak endah je la.Sampai mase saya keje part time bulan 3 tu,die jadi lambat sampai 20 minit plak.Haa,mase tu saya dah start boleh nampak dah pattern die.Sebab,malam-malam saya akan tunggu untuk time nak abis keje,so asyik tengok jam je la.Tu yang perasan tu.

Bila dah masuk UiTM,die dah jadi sampai 40,50 minit dah awal die.Yang masalahnya,empat-empat butang keliling jam tu,satu pun takleh nak tekan.Ape punye jam la.Haha.Tu yang kalo bangun pagi-pagi,saya kene pikir 2,3 minit baru tahu time tu pukul brp.Kawan-kawan say mase tengok jam saya,sume terkejut jadi gelabah tengok cepat sangat.Saya dengan tenang cakap,

"Lek lu,awal agi.Ko tolak 52 minit.Haha."

Satu lagi,lambat jam ni bukannye gune nombor senang-senang macam lambat 10,20,35 ke ape.Kadang-kadang jadi lambat 34 minit,46 minit la.Saya yang tukang tengok ni yang penat nak tolak balik.Haha

Tapi,saya redha je bile jam tu hilang.Saya tak tahu pun hilang kat mane and mase bile.Tahu tahu dah hilang.Redha je la.Tapi,saya bersyukur sebab dah ade jam baru.Alhamdulillah.

Semoga saya boleh jadi manusia yang lebih menepati masa dengan adenye jam ni.Insya-Allah.Wallahu'alam...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...