Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Monday, December 12, 2011

Aku,Mereka Dan Pemandu Teksi:Part 2

Sambungan dari kisah lepas...Kepada yang ketinggalan yang Part 1,sila Klik Sini.

Maka,bergeraklah teksi tersebut sambil kami berempat meneruskan perbincangan kami.Bermacam-macam sindiran dan kritikan yang kami lemparkan lebih-lebih lagi si Naim yang sememangnya lebih mengetahui berbanding kami.

Kritikan bermula mengenai Shahrizat...
"katanya "Allah bersama kita!!" diulang 3x...tapi alamakkk...nampak jambul la makcik...jgn kata Allah,malaikat maut pun jeling kat u tau....haha!!


Apa lagi,terbahak-bahak la kami dalam teksi tu...Kami teruskan lagi...

Tengok Pemuda2 skang,PAS yang lagi menonjol sebab Pemuda PAS diberi peluang untuk memimpin.Tapi UMNO tak nmpak ape-ape pun sebab semua org yang lame-lame tu gile kuasa sampai Ketua Belia pun umur 40..mmg tak naik-naik la UMNO... 


Kami bertiga mengangguk tanda setuju.Selain itu,kami ada juga bercakap pasal Najib dan perkembangan politik semasa.Sekali sekala,saya toleh juga pakcik teksi tersebut kalau-kalau dia memberikan isyarat setuju dengan kami(saya berada sebelah dia).Namun,dia tiada reaksi.Kami pun apa lagi,teruskan saja mesyuarat dalam teksi.Sampailah ketika Naim meluahkan ayat ini...

Najib tu kan,kalo si Rosmah tu pakai tudung,mesti lagi ramai yang respect die...Bini sendiri pun tak reti nak jaga,camne nak jaga rakyat? 


Tiba-tiba,pakcik teksi tersebut menoleh ke belakang dengan muka yang merah...


Kau cakap ape tadi?!Kau cakap ape tadi?!Kau bangsa apa?!Melayu kan?!Kau reti mengucap tak?!


Bertubi-tubi soalan diajukan kepada Naim.Naim menjawab,"ye saya bangsa Melayu pakcik."

PUKIMA* PUNYE BUDAK!!!!!!!!


Pakcik teksi tersebut sambil melakukan aksi fuc* off dengan penuh keyakinan dan patriotik sekali...

Kami sentap seketika....

Memang saya betul-betul terkejut masa tu.Pakcik tu marah-marah sambil menghentak-hentak setereng kereta.Dia mengugut untuk memberhentikan kami di tepi jalan.Perghh,masa tu saya memang dah redha gila dah kena jalan balik ke UiTM.Jauh lagi pulak tu.

Naim pun meminta maaf serta berjanji akan diam dan meminta pakcik teksi tu meneruskan perjalanan.Akhirnya pakcik itu teruskan membawa teksi.

Dalam teksi tu,kami berempat diceramahkan secara percuma dengan penuh kemarahan oleh pakcik teksi tersebut.Yang saya paling takut,takut-takut tiba -tiba kalo pakcik teksi tu keluarkan senapang ke pistol ke,memang kepala saya yang bersepai dulu sebab saya duduk di sebelah dia.


Kalo korang nak citer pasal politik takpe,pakcik tak kisah tapi jangan sesekali sebut dan kutuk bangsa Melayu!!


Pakcik memang pantang kalo anak-anak Melayu sendiri yang kutuk bangsa Melayu!!!


Pakcik rase bersyukur sebab korg ni dapat masuk u,dapat masuk UiTM..Korg tahu tak berapa ramai anak Melayu yang duk dalam pusat serenti tu?Berapa ramai yang mati atas jalan sebab merempit?!!


Nasib baek korang ni budak Melayu,kalo Cina ke India ke memang aku dah tapak kat dada,terajang  keluar dah dari teksi ni!!! 

Itulah kata-kata pakcik tersebut yang penuh dengan emosi.Kami hanya diam dan tidak menunjukkan apa-apa reaksi.Ye la,dah kena fuc* off sekali tadi,diam la kejap.Malas nak cari gaduh.

Tapi kami faham kenapa pakcik teksi tersebut begitu emosi mengenai bangsa sebab dia terlibat dengan peristiwa hitam 13 Mei.Dia cakap,peristiwa tu berlaku betul-betul depan rumah dia.Memang la,orang tua kan.Mesti la sensitif sikit pasal bangsa-bangsa ni.

Kami faham perasaan pakcik tu.Namun,kami juga mempunyai pendapat tersendiri.Bukan kami saja-saja cakap dan kritik tu,kami juga ada matlamat kami.Sebagai generasi baru,fikiran kami lebih terbuka berbanding zaman dahulu.

Rasanya pakcik tu tak paham dan kurang mengerti apa yang kami cuba maksudkan.Tapi,tak mengapalah.Kami tak kisah pun,Memang tak dinafikan ada betul apa yang pakcik tu cakap.Tapi kami maksudkan benda lain.Takpe lah,asalkan pakcik tu bahagia...Hehe

Lepas keluar dari teksi tu,kami terbahak-bahak gelak mengenangkan peristiwa tu.Memang tak dapat dilupakan.Untuk mengetahui kisah ini versi lain,versi mangsa iaitu Naim,sila  Klik Sini

Wallahu'alam..



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...