Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Thursday, December 8, 2011

Aku,Mereka Dan Pemandu Teksi:Part 1

Assalamualaikum semua...Agak lama jugak la saya  tak menulis cerita kat blog ni.Asyik maen copy paste je.Hehe.So,kali ni saya ingin bercerita satu kisah yang agak unik,yang tak disangka-sangka akan terjadi kepada saya dan rakan-rakan saya.Apapun,kejadian ini memang akan saya ingat sampai bila-bila...Nak tahu ceritanya?Jom layannn....


Alkisah,peristiwa ini berlaku pada hari Sabtu,3 hb Disember yang lepas.Saya dengan sahabat-sahabat saya,Azri,Naim dan Syafiq memang dah merancang untuk mengadakan lawatan tidak berilmiah ke Sunway Pyramid.Maka,dengan perasaan yang agak 'excited' dan kebudak-budakan kami pun   bertolaklah ke bandar Freemason Malaysia dengan menaiki bas RapidKL.




Sesudah menjejakkan kaki di Sunway tu,perkara pertama yang bermain dalam fikiran empat remaja 'innocent' ini adalah untuk berOMBAK RINDU.Haha.Namun,agak malang nasib kami apabila melihat panggung wayang sesak dengan manusia di segenap pelusuk.Disebabkan itu,kami mengubah rancangan dan 'proceed' kepada plan B iaitu mencari makanan,KFC!!!




Usai menjamah dua ketul ayam Spicy dan sebijik 'Double Zinger',kami pun memikirkan agenda lawatan kami yang seterusnya.Kami membuat keputusan untuk bermain bowling dan aktiviti itu berakhir dengan saya mendapat tempat yang terakhir walaupun mendahului pada suatu ketika.




Jam menunjukkan pukul 6,maka selepas solat Asar kami merasakan lawatan kami ini akan berakhir dengan lebih cepat.Semasa proses menunggu teksi,kami cuba untuk mendapatkan teksi berbangsa Melayu.Maksudnya,pemandu Melayu la.Bukan teksi yang Melayu.Jadi,tunggu punya tunggu,datanglah seorang pakcik Melayu.Si Azri pun pergi untuk menanyakan harga.


Pakcik teksi tu terima dengan harga RM20.Namun,si Naim ni pulak buat hal.Tiba-tiba dia nak memerut pulak.Jadi,kami bersama pemandu teksi pun tunggu selama 10 minit.Ketika itu,pakcik teksi itu memasang siaran radio ucapan Presiden UMNO,Dato' Seri Najib yang menekankan semangat orang Melayu.


Memandangkan kami berempat ini merupakan pelajar Asasi Undang-Undang,maka sudah tentulah kami begitu tertarik untuk melontarkan pandangan dan kritikan berkenaan ucapan tersebut.Saya duduk di sebelah pakcik teksi tersebut dan Azri serta Syafiq di belakang.




Sembang punya sembang,masuklah Naim dalam teksi tersebut sambil menambah perisa dan perencah dalam bicara ilmiah kami dalam teksi tersebut yang diwarnai dengan kritikan dan sindiran sinis sambil bergelak ketawa.Tetapi,kami sedikitpun tidak menghiraukan pemandu teksi tersebut....


Nak tahu apa yang berlaku seterusnya?Tunggu sambungannya.Jangan marah ye?Hehe ^_^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...