Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Monday, June 4, 2012

Saya Cintakan Awak Tapi Akan Berkahwin Dengan Dia

Dengan Nama Allah
Yang Maha Pemurah
Lagi Maha Mengasihi



Sudah sekian lama saya telah memendamkan perasaan terhadap awak dengan harapan bahawa kita berdua dapat bersama.Malah,saya sudah terlupa sejak bila saya mula menaruh cinta kepada awak.Masa berlalu dengan begitu pantas.

Suasana di sekeliling membuatkan cinta saya kepada awak semakin bertambah.Saya mula memasang harapan untuk menyunting awak menjadi teman hidup saya.Dan,saya tidak hanya memasang angan-angan kosong.Saya berusaha untuk menjadikan impian itu menjadi realiti.

Namun,lama-kelamaan saya menjadi semakin lalai dan usaha untuk mencapai impian manis itu mula terbengkalai.Tetapi,cinta saya kepada awak tidak pernah berubah.Tidak pernah pun tergerak hati saya untuk mencari yang lain.Aneh,kata cinta tetapi tidak berusaha demi cinta itu.Begitulah saya.



Meski ku rapuh dalam langkah
Kadang tak setia kepadamu
Namun cinta dalam jiwa
Hanyalah padamu


Maafkanlah bila hati
Tak sempurna mencintaimu
Dalam dada ku harap hanya
Dirimu yang bertakhta



Akhirnya,ujian paling getir cinta kita melanda.Walaupun di saat-saat akhir namun saya tetap gagahkan harapan dan cuba menghidupkan cinta kita yang kian pudar itu.

Alhamdulillah,dengan izin Allah SWT saya ditunjukkan jalan oleh-Nya untuk kita bersatu.Alangkah gembiranya hati saya ketika itu.Diselang seli dengan perasaan gementar dan ragu-ragu kerana kurang meyakini akan kemampuan saya untuk berpegang teguh kepada cinta kita.

Tetapi,apakan daya.Takdir Allah jua yang menentukan.Sesungguhnya hanya kuasa Allah sahaja yang mengatasi segala-galanya.Manusia hanya mampu merancang,Allah yang menentukan.

Berpunca dari kesilapan saya,cinta kita terkubur buat selama-lamanya.Pantas.Sangat pantas.Semuanya berlaku dengan begitu pantas.Saya tidak mampu berbuat apa-apa.Walaupun saya mempunyai pilihan untuk meneruskan cinta kita,tetapi demi masa depan saya,saya terpaksa melupakan segala janji-janji manis yang telah kita impikan bersama.

Dia,muncul secara tiba-tiba.Meninggalkan saya tanpa banyak pilihan.Selain menerima dia dalam hidup saya.Ahh,hati mana yang tidak perit dan sedih apabila terpaksa melupakan kekasih yang dicintai dengan sepenuh hati sejak bertahun-tahun lamanya.

Saya mula mengenali dia secara perlahan-lahan.Saya akui,agak sukar pada mulanya untuk mencintai dia kerana tidak pernah pun terdetik dalam hati saya selama ini untuk mengenali dia,apatah lagi ingin bersama!

Tetapi,sekali lagi kuasa Allah mengatasi segala-galanya.Hati yang kering ini mula subur dengan cinta kepada dia.Hari demi hari,saya semakin menyukai dia.Dan berasa semakin selesa bersama dia.Banyak masa kami luangkan bersama.Pagi,petang,siang dan malam.Cinta baru mula mekar di hati saya.Tapi,saya tidak pernah melupakan awak!

Kadang-kadang,teringat juga diri ini akan kisah cinta dahulu bersama awak.Berlinangan juga air mata ini tatkala mengenangkan hasrat yang tidak kesampaian.Impian untuk bersama tidak mampu menjadi kenyataan.

Saya cuba untuk melangkah ke hadapan dan tidak menoleh ke belakang lagi.Tapi,perasaan cinta terhalang itu sangat sukar untuk dilupakan.Sekali sekala saya bercerita dan berkongsi kisah itu bersama teman-teman dan sahabat-sahabat saya dengan harapan untuk mengurangkan sedikit perasaan sedih itu.

Saya sedar bahawa saya tidak boleh membiarkan diri saya terperangkap dengan kisah-kisah silam itu.Saya mesti terus bergerak ke hadapan.

Saya sudah mempunyai dia untuk saya menumpukan cinta saya.Benarlah kata-kata Iman Muda Asyraf,walaupun ada sedikit perbezaan,

Menikahi seseorang yang kita cintai itu satu kemestian,
Mencintai seseorang yang kita nikahi itu satu kewajipan.

Memang,saya sedar bahawa saya tidak mampu untuk menjamin kebahagiaan saya bersama dia.Adakah jodoh kami akan berkekalan dan sebagainya.Namun,tidak dapat tidak,saya mesti berusaha mencari kebahagiaan itu.

Dan,Alhamdulillah.Setelah mendapat restu daripada kedua ibu bapa saya serta pendapat-pendapat mereka yang rapat dengan saya,saya telah pun melamar dia beberapa bulan yang lepas.Sekarang saya masih menunggu jawapan dari dia.Mudah-mudahan segala urusan berjalan lancar.Aminn. 

Dengan ini saya mengumumkan secara rasminya bahawa saya telah pun berpisah dengan awak,Miss Medic dan akan berkahwin,jika diizinkan Allah SWT,dengan dia,Cik Undang-undang juga dikenali sebagai Miss Law.Semoga jodoh kami berpanjangan dan diberkati oleh Allah SWT.Insya-Allah.

2 comments:

Anonymous said...

hey... nak gempak je an? haha...

Mohamad Nasruddin said...

nak test power sket..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...