Yang Setia

Sekadar Penghibur Hati

Thursday, June 28, 2012

Kemenangan Itu Pasti Akan Datang!

Dengan nama Allah
Yang Maha Pemurah
Lagi Maha Mengasihi

Assalamualaikum semua.Sudah beberapa hari saya tidak menulis di Yang Tidak Bernama ini.Erk,rasanya bukan beberapa hari,beberapa minggu dah sebab saya asyik copy paste je entri-entri sebelum ini.Saya ni memang agak terkenal dengan kekurangan idea untuk menulis.

Rasanya masih belum terlambat untuk saya ucapkan tahniah kepada Presiden Mesir yang pertama pasca Revolusi Mesir 25 Januari 2011 iaitu Dr Morsi.Sesungguhnya kemenangan ini sangatlah menjadi khabar baikbuat umat Islam di seluruh dunia.



Saya tidak bercadang untuk mengulas panjang tentang berita gembira yang ohsem (pertama kali guna) ini kerana saya percaya sudah ramai blogger-blogger yang sangat hebat penulisan mereka telah menulis tentang kemenangan ini dengan begitu berkesan.

Cumanya,saya hanya ingin berpesan ataupun dengan erti kata lainnya,mahu mengajak rakan-rakan di luar sana yang masih belum cukup cakna dengan isu-isu ummah seperti ini.Terus terang saya katakan,sebenarnya saya pun tidak pernah mengikuti perkembangan pilihan raya Mesir sehinggalah kemenangan Presiden Morsi disahkan.

Namun,disebabkan Wall saya banyak dipenuhi dengan post-post ini menjadikan saya tertarik untuk membacanya.Terima kasih kepada rakan-rakan Facebook yang banyak membantu secara langsung atau tidak langsung.

Jadi,saya mahu tekankan bahawa masih belum terlambat untuk kita mengambil tahu mengenai isu-isu ummah disekelliling kita.Jika tidak sayanglah nanti kerana kemenangan Islam itu pasti datang,bezanya cuma adakah kita menjadi pemainnya atau penontonnya sahaja.

Kepada yang mahu cakna tetapi rasa macam sudah jauh ketinggalan,jangan berputus asa.Kerana dalam berbuat kebaikan,tidak pernah ada istilah terlambat.Jika anda ingin mengetahui mengenai isu-isu ummah dengan lebih mendalam dan kefahaman,anda boleh mengunjungi blog-blog seperti langitilahi.comAngel Pakai GucciCahaya Islam.net, dan banyak lagi.

Jom,peduli ummah.Kita pastinya tidak mahu ketinggalan kafilah dakwah yang akan terus bergerak tanpa menanti kita.

Wallahu'alam..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...